Fotogaléria
Čo sa na čo podobá
Žiaci 4.M triedy si v blokovom vyučovaní precvičili literárne pojmy, trénovali si spodobovanie spoluhlások na konci slov, a to všetko použitím zdravého rozumu a so zmyslom pre humor.
V úvode hodiny si žiaci prečítali inštrukcie na tabuli a hneď potom ťahali paličky, aby sa dozvedeli, s kým budú pracovať v skupinách. Na rannú komunitu si mali pripraviť odpoveď na otázku Na koho sa podobáš? Si na to hrdý, alebo ťa to hnevá?
Následne si vypočuli príbeh o slonovi, ktorý sa nepodobal na nikoho a predsa ho mali všetci veľmi radi. Rozvírila sa diskusia o tom, či to bolo pre neho dobré, alebo nie.
Žiaci si pozreli aj kratučké video o ježkovi, ktorého kamaráti prijemne prekvapili svojim zmyslom pre humor, a to všetko preto, aby si ho mohli vystískať.
Túry do literatúry prinútili žiakov vstať a v triede a na chodbe nájsť a priradiť správne názvy a charakteristiky literárnych pojmov. S tým súviselo aj niekoľko zábavných úloh a zadaní.
Podoby spodobovania si vyskúšali pri práci v tabuľke a pri skúmaní pravidiel slovnej hry.
Aplikačné úlohy boli pre žiakov spôsobom, ako preukázať svoje nadobudnuté vedomosti a zručnosti.
Žiaci v závere bloku predstavili spolužiakom výsledky svojej práce a slovne zhodnotili a ocenili svoju skupinu, jej fungovanie a spokojnosť so spoluprácou a organizáciou.
Po prezentáciách a sebahodnotení zapísali čo videli, čo počuli a čo cítili, keď pri práci používali zdravý rozum a zmysel pre humor.
25 Obrázky