Fotogaléria
Človek a vesmír v 7.B
Úvod: Komunita. Vovedenie do témy a nastavenie detí na dané zručnosti, a to organizácia, nápaditosť, spolupráca.
Na matematike sme sa venovali téme pomer a mierka. Žiaci sa učili ako sa počíta pomer a kde sa využíva. Žiaci boli rozdelení do šiestich skupín, kde spoločne riešili zadané príklady. Každý príklad bol ohodnotený daným počtom bodov a ukončenie hodiny bolo vyhodnotením danej práce žiakov v skupinách.
Žiaci 7.B sa na projektovom vyučovaní z predmetu ANJ venovali téme Človek a vesmír. Hodina pozostávala z úvodných inštrukcií, ako budeme na hodine pracovať a pripomenutí pravidiel spolupráce.
Prvá aktivita kvíz: žiaci boli rozdelení do štyroch tímov a každý tím dostal tabuľku s fixkou. Úlohou tímu bolo sa zhodnúť na správnej odpovedi na kvízové otázky, ktoré sa týkali vesmíru.
Druhá aktivita: práca s textom, hľadanie informácii v texte a porovnanie informácií. Každá skupina dostala dve rozličné planéty a prázdnu tabuľku na vpisovanie rozdielnych informácií. Následne každá skupina odprezentovala svoju prácu prostredníctvom vybraného hovorcu.
Tretia aktivita: každá skupina dostala v obálke kartičky so slovnou zásobou, ktoré lepili na spoločný plagát s obrázkami.
Na záver sme si zhodnotili aktivity a dali spätnú väzbu.
Na hodine techniky a informatiky sme sa snažili využiť vedomosti získané na matematike a na anglickom jazyku. Žiaci opäť boli rozdelení do skupín, ktoré si vyberali podľa aktivity, ktorú chceli robiť. Buď vytvárali plagáty Slnečnej sústavy, tvorba mapy, niektorí si vybrali tvorbu prezentácií alebo aj prácu v scratch.
Záverečná hodina bola venovaná zhodnoteniu projektového vyučovania na daných predmetoch. Deti elektronicky vypĺňali dotazník a úplne na záver sme zhodnotili zručnosti, ktorým sme sa venovali.
1 Obrázok