Fotogaléria
Náboženská tolerancia a ekumenizácia – zjednotenie kresťanov 7.C
Náš projektový deň sa začal riešením problémovej úlohy, koho by si žiaci vybrali za suseda vo svojom novom dome. Za susedov im boli ponúknutí ľudia s rôznym náboženským vierovyznaním z rôznych rás. Na základe ich odpovedí sme diskutovali o tom, čo môže spôsobiť predsudok v živote človeka a ľudí, a zároveň vyvodili pojem tolerancia.
V krátkej diskusii sme vysvetľovali citáty: „Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor.“ „Bez tolerancie sa náš svet premení v peklo.“
V skupinách žiaci pracovali s textami, na základe ktorých si priblížili nielen základné poznatky o vzniku a základných znakoch jednotlivých svetových náboženstiev, no zároveň porovnávali, čo majú spoločné a čím sa medzi sebou líšia tri svetové náboženstvá. Jedna skupina sa zamerala na priblíženie spoločných znakov, no najmä rozdielov rímsko - katolíckeho a evanjelického náboženstva a zároveň vyvodzovala a vysvetľovala históriu vzniku pojmu ekumenizácia.
Nadobudnuté poznatky žiaci aplikovali v SJL tak, že písali recept jedla, ktoré môžeme konzumovať do úsvitu počas ramadanu, vytvárali krátky text modlitby za všetkých ľudí na svete, do študentského časopisu tvorili zostručnený životopis zakladateľa evanjelického náboženstva Martina Luthera, v študentskom časopise mali uverejniť krátky článok o putovaní židovského národa z pôvodnej vlasti.
Svoje zistenia a vytvorené práce prezentovali pred jednotlivými skupinami, na základe toho sa zdokonaľovali aj vo svojich prezentačných zručnostiach.
Poznatky o náboženstvách a o ekumenizácii aplikovali na hodine telesnej výchovy, kde mali žiaci navrhnúť a vytvoriť ponuku turistických máp s poznávacou tematikou: „Fakultatívny pochod: Chrámy a kostoly rôznych vierovyznaní.“ Ich úlohou bolo vytýčiť na mape trasu pochodu pre vybrané kostoly v centre Košíc – okres Košice Staré mesto. Trasa pochodu mala trvať maximálne 40 minút, mala obsahovať čas pochodu, čas zastavenia pri chrámoch, poradie kostolov, dĺžku pochodu, začiatok a koniec pochodu. Ďalej mali vytvoriť informačné letáčiky o danom chráme, o tom, aké náboženstvo vyznávajú veriaci, ktorí sa v ňom schádzajú, udalosti z histórie jeho vzniku a jeho zaujímavosti.
V závere zhodnotili, čo sa im páčilo, čo by zmenili a čo by navrhli na zlepšenie spolupráce v skupinách.
1 Obrázok