Fotogaléria
Poklady Južnej Ameriky v 9.A
Žiaci 9.A strávili projektový deň objavovaním Pokladov Južnej Ameriky. Zároveň sledovali, ako sa im darí pri spolupráci, zodpovednosti a aktívnom počúvaní.
Integrované predmety: (GEG, NEJ, OBN, DEJ, CHE, ANJ).
Na úvod sme diskutovali, čo môžeme považovať za poklad. Skúmali sme poklady zeme, potom poklady z ríše zvierat, život ľudí v tejto časti sveta, ich problémy a obchodovanie v rôznych podobách.
Zamysleli sme sa, čo môže mať hodnotu pokladu v našich životoch. Spoznali sme suroviny minulosti (zlato a striebro Inkov), prítomnosti (ropa vo Venezuele) a budúcnosti (lítium v lítiovom trojuholníku). Skúmali sme, ako sa tieto suroviny využívajú a ako vplývajú na krajinu a život ľudí v nej. Potom sme sa už v nemčine preniesli do prostredí, kde žijú rozmanité zvieratá, kam ich pôjdeme hľadať. Spoznávali sme živočíchy pomocou počúvania a čítania s porozumením a napokon sme tvorili opis vybraných zvierat. Tretia časť sa niesla v duchu poznávania života v Južnej Amerike a jej spoločnosti. Bližšie sme sa pozreli na spravodlivé obchodovanie s banánmi, spoznali príbeh Diega Maradonu, jedného z najznámejších futbalistov- poklad Argentíny. Jeho túžba hrať futbal ho dostala z chudobných pomerov vo favele na futbalový trón. Na konkrétnom príklade krajiny sme spoznali dôsledky a príčiny inflácie. Počas blokov žiaci pracovali v neustále meniacich sa skupinách a priebežne to hodnotili. Reflektovali sme, čo nám pri spolupráci pomáha a čo nás brzdí, ak chceme spolupracovať.
Pravidlá: spolupráca, zodpovednosť, aktívne počúvanie.
V aplikačných úlohách žiaci použili pri zvolených úlohách svoje vedomosti a znalosti z poznania pralesa ktoré získali ako prostredia života s vysokou biodiverzitou, ako prostredia života domorodých kmeňov, územia intenzívne sa meniaceho a využívaného intenzívne človekom aj keď je nutné ho chrániť.
V závere zhodnotili, čo sa im páčilo, čo im vyšlo a čo menej. Do hodnotiaceho terča zapísali, ako sa im darilo počas dňa pri spolupráci a zároveň získavaní nových poznatkov. Výsledkom našej spoločnej práce počas dňa bola koláž vo forme mapy Južnej Ameriky, kam sme doplnili nové poznatky.
1 Obrázok