Fotogaléria
Voľby v 8.A
Žiaci 8.A sa počas projektového dňa venovali voľbám v minulosti a dnes.
V rannej komunite sme si predstavili, že máme 18 rokov a aké možnosti sa nám otvoria, aké práva, aké sny si možno splníme. V danom dni sme prepojili dejepis, občiansku náuku a matematiku.
Žiaci sa cez krátke video zoznámili so vznikom Rakúsko-Uhorska a zmenami, ktoré priniesol dualizmus. Rozdelili sa do skupín (využili sme flippity) a pomocou pripravených textov a odkazov cez QR kód pracovali na zadaných úlohách. Dozvedeli sa fakty o voľbách v Uhorsku, ako sa volilo, prečo boli voľby problematické, aké práva mali Slováci, kedy mohli po prvýkrát u nás voliť ženy. Porovnali voľby v Uhorsku a voľby po roku 1918. V diskusii sme sa zamerali na to, aké sú základné princípy spravodlivých a slobodných volieb. Zahrali sme si aj hru, ktorej cieľom bolo hľadať „poklady“ – slová, ktoré súviseli s voľbami a museli ich spolužiakom vysvetliť. Na matematike si ukázali rôzne spôsoby hlasovania. Okrem klasického pluralitného, kde vyhrá ten, kto má väčšinu, dvojkolový systém, povedali si aj o antipluralitnom pravidle. Ukázali si tiež Bordovo pravidlo hlasovania. Rôzne spôsoby hlasovania si vyskúšali spoločne, každý žiak si volil podľa seba najobľúbenejšie jedlo. Na základe ich hlasovaní určili víťaza a vypočítali koľko percent ktorý kandidát získal. V aplikačnej úlohe preukázali, ako vedia využiť nadobudnuté vedomosti. Navrhli vlastné volebné plagáty pre svoju fiktívnu politickú stranu, slogan, symbol a program a zorganizovali voľby. Počas dňa sme sa zamerali na aktívne počúvanie, spoluprácu aj zodpovednosť. V závere zhodnotili, čo sa im páčilo, čo by zmenili, ako sa im darilo pracovať aj čo si odniesli z projektu.
1 Obrázok