Plán práce
Plán práce na september – október 2012
VUM - VIII. ročník
VYV - VII. ročník
- vytvoriť logo projektu pre Slovensko
- vytvoriť maskota projektu (ovca – cestovateľka) rôznymi technikami
- urobiť výstavu s vyhodnotením najlepších prác
- výroba darčekov pre zahraničných partnerov
ANJ – VII. a VIII. ročník
Všetci žiaci:
- napísať o sebe, svojej rodine, hobby...., čo by som chcel robiť ako zamestnanie, aká práca ma baví a prečo.
- tvorba koláže o sebe
Skupiny v každej triede:
- 1. skupina – moja škola
- 2. skupina – moje mesto
- 3. skupina – moja krajina
INF - VII. a VIII. ročník
Všetci žiaci:
- Prezentácia v powerpointe o sebe, svojej rodine, hobby, čo chcem robiť...
Skupiny v každej triede:
- moja škola, mesto, krajina
Vyhodnotenie a výber najlepších prác v rámci celého VII. a VIII. ročníka
Vyhodnocovanie a výber by mal prebiehať v dvoch rovinách:
- žiaci hodnotia
- učitelia hodnotia
4 žiaci s najlepšími prácami, ktorí spĺňajú aj ostatné kritériá vycestujú 5.11.2011 na prvú partnerskú návštevu do Španielska.
Vypracovala: Lázárová
Schválila: riad. školy: Mgr. Renáta Brédová
Plán práce na november 2012 – február 2013
November 2012
Vyhodnotenie partnerskej návštevy v Španielsku
Učebňa ANJ – estetizácia, aktualizácia násteniek
OBN – VIII.A, VIII.B – Žiaci porozprávajú spolužiakom:
a) o miestach, ktoré videli, čo sa o nich dozvedeli,
b) aké rozdiely si všimli v spôsobe života, v škole,... v Španielsku
Všetci žiaci VII. A VIII. ročníka
- zbierať inzeráty súvisiace s ponukou alebo dopytom práce z rôznych zdrojov
ANJ – VIII.A, VIII.B – Mapy mysle a prezentácie:
a) o výrobe vína, o jej histórii a vplyve na obyvateľov navštíveného mesta
b) zamestnania súvisiace s výrobou vína
c) úloha ženy meniaca sa od minulosti do prítomnosti v danom odvetví
Všetci žiaci VII. A VIII. ročníka
- Návšteva Britského centra vo Vedeckej knižnici– 20.11.2012
- Návšteva Slovenského technického múzea – vývoj baníctva „Želiezkom a kladivkom“
- Návšteva Botanickej záhrady – Výstavy Včelárstvo a Vinárstvo v našom regióne
THD/SEE – spracovanie vedomostí získaných na exkurziách
ANJ -napísať, čo by som chcel robiť ako zamestnanie, aká práca by ma bavila a prečo, akú školu k tomu potrebujem ukončiť a v akých predmetoch musím byť dobrý
* vyučujúci skontrolujú obsah a správnosť a vrátia žiakom
December 2012– Január 2013
Skupiny v každej triede VII. a VIII. ročníka: (OBN, THD/SEE, DEJ) – prieskum najdôležitejších zamestnávateľov v našom okolí (oblasť cca do 50 km okolo Košíc
-
- 1. skupina – Magnezitka
- 2. skupina – Železiarne
- 3. skupina – Pivovar
- 4. skupina – VSS
- 5. skupina – Hámre, Medzev
(história, druhy zamestnania v jednotlivých podnikoch, úloha ženy, perspektíva výroby do budúcnosti...)
ANJ – preložiť najlepšie práce v skupinách – tvorba skupinových projektov na jednotlivé podniky
* texty skontrolujú vyuč. ANJ
Prezentácia projektov o jednotlivých podnikoch ostatným spolužiakom v rámci celého VII. a VIII. ročníka
Február 2013
INF - VII. a VIII. ročník
Všetci žiaci:
- Spracovanie všetkých informácií po skupinách do elektronickej prezentácie (použiť z ANJ)
Vyhodnotenie a výber najlepších prác v rámci celého VII. a VIII. ročníka
Vyhodnocovanie a výber by mal prebiehať v dvoch rovinách:
- žiaci hodnotia
- učitelia hodnotia
* celý proces musí byť zdokumentovaný (fotky, video...)
Vypracovala: Lázárová, Mozešová, Koščová
Schválila: riad. školy: Mgr. Renáta Brédová
Február 2013
- Denníky z ciest
- Dokončiť práce o vybraných podnikoch
ANJ – preložiť najlepšie práce o podnikoch v skupinách – tvorba skupinových projektov na jednotlivé podniky
* texty skontrolujú vyuč. ANJ
Predstavenie projektov o jednotlivých podnikoch ostatným spolužiakom v rámci celého VII. a VIII. ročníka
Marec 2013
INF - VII. A VIII. ročník
Všetci žiaci:
- Spracovanie všetkých informácií po skupinách do elektronickej podoby (použiť z ANJ)
- VIII. ročník – spracovanie fotodokumentácie z doterajšej práce a zahraničných návštev do filmov, prezentácií
- „Peter Black“ – div. predstavenie v anglickom jazyku (13.3. 2013, VIII. A, B, Hist. radnica)
- Národné dni kariéry – vytvoriť dotazníky a zúčastniť sa (21.3.2013, Spoločenský pavilón)
- Vyhodnotenie a výber najlepších prác v rámci celého VII. a VIII. ročníka
- Career planning – vyplnenie informácií
Apríl 2013
Interview s rodičmi, starými rodičmi o ich práci – questionare
Príprava programu na máj:
Town mouse, country mouse V.A
Spev – Ema Martinčeková, Ema Fabiánová
Gitara – Daniela Flóriánová
Baníctvo a strojárstvo – beseda s Prof. Ing. P. Rybárom, PhD
História Košíc – mesto, ulička remesiel, tech. múzeum
CVČ – tvorivé dielne – remeslá
Konzervatórium: rómsky a folklórny program
Humno - múzeum tradičných remesiel
Máj 2013
- Dokončovanie prác
- Príprava projektového meetingu v Budapešti a u nás
- Denníky z ciest, vyhodnotenie, dokumenácia
Jún 2013
- fotodokumenácia, práce žiakov
- eTwinning, blogspot, web
- vyhodnotenie, správa
September, október 2013
OBN: 7., 8., 9. ročník
Téma: Príprava na besedu o zaujímavom zamestnaní
Úloha 1: Zostaviť so žiakmi otázky (príprava na interview)
- o danom zamestnaní
- úloha ženy v danom zamestnaní (aj historicky)
- vývoj daného zamestnania od minulosti
- predstava o danom zamestnaní v budúcnosti
- požiadavky na vykonávateľa daného zamestnania (zručnosti, vzdelanie...)
Úloha 2: Pozvať hosťa na besedu (interview) o jeho zamestnaní
Natočiť video (interview)
ANJ: 7., 8., 9. ročník
Úloha 3: Preklad interview (interaktívna tabuľa)
INF: 7., 8., 9. Ročník
Úloha 4: Spracovať videozáznam s titulkami
VUM, SJL: 7., 8., 9. ročník
Téma: Škola budúcnosti
Úloha:
1. SJL- Sloh na danú tému
- ako sa mení vzdelávací systém – školstvo s ohľadom na zmeny v oblasti priemyslu, poľnohospodárstva, vývoja technológií...
- vybrať konkrétne zamestnanie a popísať jeho vývoj, zmeny od minulosti až perspektíva v budúcnosti
- aké vzdelanie a zručnosti boli nutné pre výkon daného zamestnania v minulosti, aké sú teraz a aké asi budú v budúcnosti
- ako by mala vyzerať „Škola budúcnosti“, aby ich na toto zamestnanie bola schopná pripraviť (budova, vybavenie, predmety, vedomosti a zručnosti, ktoré by mala ponúkať, počet žiakov, priebeh hodín a vyučovacieho dňa,...) Čo by ich mala škola naučiť?
Info z minulosti z internetu, rozhovory s rodičmi, starými rodičmi...
2. VUM, VYV – Práca na danú tému (vyučujúci 1. a 2. stupeň)
- Škola, trieda budúcnosti (zariadenie, vybavenie, plán učiva)
November 2013 – máj 2014
Január – február 2014
OBN, VUM, INF – 8. a 9. ročník
Úloha 1: Vytvoriť podnikateľský zámer (práca vo dvojiciach)
- ponúkaný produkt (tovar, služby,... – čo u nás ešte nie je, príp. bude žiadané v budúcnosti)
- prečo bude daný produkt potrebný
- cieľová skupina (komu produkt predávať, kto bude mať o to záujem a prečo, využitie produktu)
- forma podnikania (dôvod)
- názov firmy, logo, slogan
- ak ide o výrobok, návrh, nákres, popis...
- cena (zahrnúť a popísať aj náklady na výrobu, ... vytvoriť zisk...)
- nevyhnutné počiatočné vybavenie: materiál, priestory, dodávatelia, vybavenie, finančný kapitál, personál, zamestnanci - zaradenie (funkcia) a zodpovednosti, schopnosti a zručnosti, ktoré musia mať pre dané miesto
Úloha 2: Vytvoriť reklamu
- reklama, propagácia (čo najnižšie náklady a najvyššia účinnosť..., forma)
Úloha 3:
- vytvoriť inzerát pre nábor zamestnancov na dané miesta (aj ponúkané výhody, plat, pracovná doba,...)
Marec – apríl 2014
OBN, SJL, INF, VUM – 8. a 9. ročník
Úloha: Vytvoriť stranu novín z roku 2020
Rozsah článkov v jednotlivých rubrikách: 250-300 slov
Business - Slovakia: baníctvo, strojárstvo, hutníctvo, vinárstvo,... (pohľad na odvetvia v budúcnosti – absolvované exkurzie, prezentácie žiakov z minulého roku,...)
Propagácia firiem vzniknutých tvorbou podnikateľského zámeru
Inzercia na pracovné miesta
Cestovanie, turizmus: pamätihodnosti mesta, zaujímavé miesta v našom kraji, (program z mája 2013)
Kultúra - (program z mája 2013) remeslá, folklór, zbierka piesní spojených s prácou, piesne spoločné v rôznych krajinách,...
Šport - futball, bowling, golf, hockey, basketball, floorball,...
Vzdelanie/školstvo – predstavenie nášho školstva (škola budúcnosti s ohľadom na potreby v budúcnosti – porovnanie so súčasnosťou a školstvom v navštívených krajinách: predmety, triedy, forma výuky, učené zručnosti,...)
Počasie- klíma a jej efekty na život (poľnohospodárstvo, remeslá, životný štýl...)
Rola ženy v priebehu vývoja (interview a videá vytvorené na jeseň)
Úloha: Nacvičiť COMENIUS pieseň (NEJ, ANJ, VUM)
Máj – jún 2014
Úloha: dokončiť výstupy projektu, záverečná správa, vyhodnotenie, vyúčtovanie