Kráľovstvo Angelpark
KRÁĽOVSTVO ANGELPARK
Projekt zameraný na postupné zavádzanie neohrozeného prostredia podľa metodiky Vysokoefektívneho učenia (predtým ITV) u žiakov 1. stupňa. Zavádzanie, rozvíjanie a hodnotenie celoživotných pravidiel a životných zručností VEU je prepracované od 1. po 4. ročník.
Etapy:
- 1. ročník - Kráľovstvo Angelpark
Zoznamovanie s celoživotnými pravidlami: aktívne počúvanie, dôvera, pravdivosť, nevysmievanie sa a úcta, najlepší osobný výkon. Oboznamovanie sa s životnými zručnosťami: priateľstvo, starostlivosť, trpezlivosť.
Každé pravidlo a životná zručnosť sa nacvičuje pomocou komunít, spoločných činností a hodnotení dosiahnutých výsledkov. Vstup do Kráľovstva Angelpark prebieha pomocou školskej slávnosti Imatrikulácie, kde sú pasovaní prváci za PÁŽATÁ Kráľovstva Angelpark.
Hodnotenie: Vyfarbovanie triedneho hradu
Školská akcia: Imatrikulácia prvákov - pasovanie za pážatá Kráľovstva Angelpark
- 2. ročník - Rytierska výprava
Po zvládnutí prvého roka školského života sa pážatá začínajú usilovať o získanie titulu RYTIEROV. Každá trieda si na začiatku roka vyberie „svojho“ rytiera, ktorý sa stáva maskotom a symbolom triedy. Vymyslí mu meno, určí jeho najdôležitejšie vlastnosti a schopnosti. Rytier sa nakreslí na plagát.
Na konci školského roka je zorganizovaná akcia Rytiersky turnaj, kde si žiaci na jednotlivých stanovištiach preveria precvičované zručnosti. Cieľom turnaja je posilniť spoluprácu a spolupatričnosť ku svojej triede.
Rozvoj celoživotných pravidiel, nácvik životných zručností s využitím motivácie triedneho rytiera ako maskota triedy, ktorého si žiaci vyberú na začiatku školského roka.
Hodnotenie: hra Cesta rytiera do kráľovstva Angelpark
Školská akcia: Rytiersky turnaj - rytierske skúšky odvahy s využitím nacvičovaných životných zručností ako vytrvalosť, spolupráca, hrdosť.
- 3. ročník - Kráľovskí správcovia
V treťom roku školského života sa predpokladá zvládnutie pravidiel a niektorých zručností u väčšiny žiakov. Ich ďalšie rozvíjanie sa motivuje budovaním slávy Kráľovstva Angelpark. Žiaci sa ako KRÁĽOVSKÍ SPRÁVCOVIA usilujú zlepšovať život v triede. Učia sa správne rozvíjať kritické myslenie v prospech triedy. Vedia oceniť pozitívne skutky svojich spolužiakov, pracujú na svojom sebazdokonaľovaní.
Upevňovanie celoživotných pravidiel, nácvik a rozvoj životných zručností: riešenie problémov, zvedavosť, zodpovednosť. Spoločný výber konkrétnej oblasti školského života, o ktorú sa budú jednotlivé triedy starať počas školského roka.
Hodnotenie: Kronika Kráľovstva Angelpark (spoločná triedna kronika)
Školská akcia: Rozprávková noc - počas rozprávkovej noci plnia žiaci pripravené úlohy zamerané na precvičovanie pravidiel a zručností v školských priestoroch.
- 4. ročník - Oslava kráľov
Štvrtý ročník je záverečnou etapou spoznávania Kráľovstva Angelpark. Začiatok školského roka sa nesie v duchu budovania nového kráľovstva. Každá trieda si vymyslí svoje vlastné kráľovstvo, zostaví erb, vymyslí zákony a spôsoby vládnutia. Upevňovanie celoživotných pravidiel, nácvik a rozvoj životných zručností: organizácia, odvaha a iniciatíva. Vytvorenie triedneho kráľovstva s určením pravidiel života a vymyslením svojho erbu.
Záverečná školská akcia je zároveň rozlúčkovou slávnosťou žiakov s 1. stupňom školskej dochádzky. Kráľovská rozlúčka je spoločným stretnutím žiakov štvrtého ročníka, rodičov a vedenia školy.
Hodnotenie: Kráľovské denníky (každé dieťa má svoj denník)
Školská akcia: Kráľovská rozlúčka - prezentácia výsledkov celoročnej práce a slávnostná rozlúčka s prvým stupňom.